יום רביעי, 16 בפברואר 2011

צפון תאילנד (צ'אנג מאי \ פאי)

אז אחרי אותה נסיעה מזוויעה שתיארתי בפוסט הקודם, הגענו לצ'אנג מאי.

אחרי יום אשפוז של התאוששות מהטראומה שעברנו החלטנו לקחת קורס בישול. לקחנו קורס של יום שלם שכלל הליכה לשוק המקומי וקניה של כל המצרכים ומשם המשכנו לחדר שבו בישלנו לאורך כל היום, כמו שאר האנשים שהיו שם - חוץ מהמרקים שיצאו לנו מעולה, כל מה שכלל נודלס יצא די עקום... העיקר שלמדנו דבר או שניים על בישול - היה מגניב לגמרי.

השף מסביר איך בוחרים כל מוצר
כל פגם הכי קטן מוריד מהערך של האורז
מיליארד סוגי ביצים

הכיתה הטיפולית - אנחנו יחד עם שני שוויצרים שישבו איתנו
מדמיין את המבט של אמא אחרי שאני שורף לה בטעות את המטבח עם הווק

לאותם אלה שנוסעים לאיזור הזה ובכלל לתאילנד, מעבר לטרק אחד או שניים שעלולים להיות נחמדים+, ממליץ לכם לעזוב את הסוכנויות ובעיקר את אלה שקשורות לישראלים שם, להשכיר אופנוע ולנסוע לכל המקומות שבחיים לא תיחשפו אליהם, גם צ'אנג מאי וגם פאי מלאות באתרים מיוחדים, במפלים, במעיינות מים חמים ומכוני ספא, במקדשים מדהימים, בכפרים יפייפיים עם האוכל הכי טעים והכי אותנטי שיש, באנשים נחמדים ובעיקר בחוסר ישראליאדה ורעש. בין השאר נחמד לבקר בכפר הסיני שבפאי, במקדש הגדול של צ'אנג מאי ובשאר הכפרים שבאיזור. מדהים במיוחד הוא המקדש שבאמצע צ'אנג מאי (ולא חשוב שמות)... מדובר במעין בית מקדש קטן, המקדש הכי יפה שראיתי עד עכשיו.

לאור התגובות שאני מקבל על התמונה הזאת, זה לא שחר! :)






פשוט מדהים, חבל שאי אפשר להיכנס
לא יודע מה איתכם, ההפרעה של האסיאתים עם סימטריה לגמרי קונה אותי
מדהים
הכפר הסיני
עזבו שטויות, מה עשה הפועל נגד יפו? יושבים לאכול בכפר נידח

מה שהפתיע במיוחד היה לראות את כמות הכסף הלא נתפסת שנשפכת מהתיירים בכל מקדש כזה ובמיוחד בגדול שביניהם, מעבר לאינסוף הקופות לתרומה שיש בכל מקדש כזה (יש קופה על כל יום בשבוע) המסחרה חוגגת! : רוצה ברכת חלטורה של 10 שניות עם מקל מעל הראש וכמה מלמולים? 50 באט, רוצה צמיד? - 20 באט, רוצה להדליק נר? 50 באט, רוצה סתם מזל\שהמועמד שלך באח הגדול ישרוד עוד שבוע? - 30 באט, רוצה לשאול נזיר שאלות על בודהיזם ולקבל חוברת? חינם! :)


כסף כסף כסף, לחניוקים שלנו : ככה עושים קופה בלי להשניא את עצמכם
מי שבירך אבותינו אבר..... נגמר הזמן, שים ת'כסף בקופה בצד ועוף לי מהעיניים! :)
אה כן, ודיוויד בלו קיבל מכות בגמר, שמבחינת הריגוש לא נופל משאר האטרקציות פה :)
נתראה בפוסט הבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה